محمود مشکی پیش از ظهر امروز در جلسه کمیته هدایت تحصیلی با بیان اهمیت هدایت تحصیلی در بهبود عملکرد تحصیلی و اولویتبندی انتخاب رشتههای تحصیلی طبق علاقه، توانایی و استعداد دانشآموزان، اظهار کرد: در این فرایند، اجرای صحیح و کامل آزمونهای توانایی و رغبت در راستای شناسایی علاقهمندی و تیپ شخصیتی دانشآموزان حائز اهمیت ویژهای است.
وی با بیان این که امسال تعداد بیش از ۱۹۰۰۰ نفر از دانشآموزان پایه نهم استان در فرایند هدایت تحصیلی قرار خواهند گرفت، تصریح کرد: دانشآموزان استان تا پایان فروردینماه با راهنمایی مشاوران مدارس، حتماً نسبت به شرکت در این آزمونها اقدام نمایند.معاون آموزش متوسطه آموزشوپرورش استان اردبیل با تأکید بر نقش مدیران، مشاوران، دبیران و اولیا در فرایند هدایت تحصیلی دانشآموزان، افزود: هدایت تحصیلی آگاهانه میتواند تا حدود زیادی مسیر تربیت و آمادهسازی نیروی انسانی برای تخصصهای موردنیاز جامعه در آینده را تضمین نماید.
کیفیت هنرستانهای اردبیل ارتقا مییابد
وی با بیان این که استان اردبیل از استانهای پیشرو در توسعه متوازن رشتههای تحصیلی است؛ اولویت توسعه متوازن رشتههای تحصیلی در استان را رشتههای ریاضی فیزیک، فنی حرفهای و کاردانش عنوان کرد و اظهار داشت: توزیع متناسب با امکانات سختافزاری و نرمافزاری در رشتههای تحصیلی بهویژه رشتههای مهارتی بایست بادقت نظر ویژه در سطح نواحی و مناطق صورت گیرد.معاون آموزش متوسطه استان همچنین بر برگزاری جلسات و کارگاههای توجیهی مشترک برای کارشناسان و مدیران مدارس دوره اول متوسطه در نواحی و مناطق پرجمعیت دانشآموزی استان (ناحیه یک، ناحیه دو، پارسآباد، مشگینشهر و خلخال) با حضور کارشناسان اداره مشاوره تحصیلی و معاونت آموزش متوسطه اداره کل تأکید کرد.محمود مشکی تدوین برنامههای عملیاتی برای ارتقای کیفیت هنرستانها، معرفی رشتههای موفق و ایجاد تنوع در رشتههای تحصیلی متناسب با نیازهای بازار کار را از الزامات و اولویتهای اصلی حوزه آموزش استان بر شمرد و افزود: برنامهریزی برای بازدیدهای هدفمند دانشآموزان از امکانات هنرستانها و دعوت از مدیران و هنرآموزان موفق جهت ارائه تجربیات و تشریح مزایای تحصیل در هنرستانها و برگزاری نمایشگاههای دستاوردهای هنرجویان در هفته مشاغل از اقداماتی است که در مسیر فرایند هدایت تحصیلی دانشآموزان نقش بسزایی میتواند داشته باشد.